Avagy magyar menni olasz csizma

Utolsó kommentek:

Amineknevetadokelveszik 2019.01.21. 08:07:05

@fotelkreszoktatók: 36.Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.

Bemásolom, mert úgy néz ki nem megy. Városban, ha nem állok meg a belső sávban, sőőt a sebességkorlátnak megfelelő sebességgel közlekedem, akkor szabályos vagyok. Mert maximum zavarlak, de azt a kresz nem tiltja nekem.
Attól még nem vagyok jó fej, és haragudhatsz rám, de nem vagyok szabálytalan.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

humorpalanta 2019.01.21. 00:07:39

@fotelkreszoktatók: Annyira látszik rajtad a kispöcsszindróma, hogy rólad kellene elnevezni. :D
Fingod nincs a KRESZ-ről, de ordítasz. Át sem mennél a vizsgán. Gondolom úgy vetted a jogsidat.
Csak hogy segítsek neked. Városban nincs kötelező jobbratarts. Az meg a másik, hogy mindenki annyival megy, amennyivel ő úgy érzi, hogy biztonságos. 70 helyett 50 nem veszélyesen lassú közlekedés. Az ilyen barmok, mint te, azok szoktak hátulról belerongyolni azokba, akik a látótávolságnak és az útviszonyoknak megfelelően vezetnek.

Múltkor például nem jöttem 20-szal a 70-es táblánál, mivel kurvára szart sem lehetett látni, de a marha BMW-s tolta neki, mint az állat és reménykedett, hogy nincs előtte senki.

Vonatot is vezettem már úgy, hogy 100 helyett 10-zel jöttünk, mert akkora köd volt, hogy nem lehetett látni az oszlopokat a pálya mellett.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

László Kocsán 2019.01.20. 22:31:28

Csak a két legfontosabb és leggyakrabban előforduló dolog maradt ki. Nem engedjük át a gyalogos a kijelölt gyalogátkelő helyen, illetve nem engedjük ki a tömegközlekedési eszközt a megállóból. Ez kb. a magyar autósok 90 %-ra igaz.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

élhetetlen 2019.01.20. 21:40:24

@Tisztességes Természettudomány: „Kerüld el a beszorulós kereszteződéseket.”. Ja, ha tudod, hogy az olyan. Régen volt, valahol a Kerepesiről akartam a Róna utcába jutni. Egy balra nagy íves kanyar. Kanyarodó sáv, előttem ez bazi nagy teherautó. Zöld, elindul, csak kicsit tetü, de második vagyok, átérek. Hát nem. Ott álltam a forgalom kellős közepén, kissé keresztben. Brrr…

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

fotelkreszoktatók 2019.01.20. 17:17:18

@Amineknevetadokelveszik: pontosan végig kellene olvasd, mert abszolut nem vagy szabályos és azis benne van, hogy nem önkéntes rendőrködünk, hogy te majd a "megengedett" sebességgel haladsz a belsősávban...
Dehát ezen is látszik , hogy hatalmas gond van itt a fejekben és addig lehet trafipaxolni amíg ezek a dolgok megmaradnak, sokminden nem fog változni...

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

juletræ 2019.01.20. 16:55:04

Mindenesetre kiváncsi lennék, hogy a magyar autópálya-felhajtókon a kötelezö zippzárelv alkalmazása hova vezetne ( Dániában ez van ugyanis). Tehát nincs az autópályának a felhajtókkal szemben automatikus elsöbbsége, hanem zippzárazni kell. :)

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

juletræ 2019.01.20. 16:49:46

@lenörd hofstadter:
Legalábbis véleményes.
Mondjuk nem óhajtok a francia vagy a holland rendörrel ( a francia nem beszél rendes nyelvet, a holland meg agressziókezelési kurzusra küld, 1300 euróért, ha sokat okoskodok :) ) vitatkozni ezügyben: inkább biztosra megyek , és kimegyek a belsóbe. De való igaz: pazarlás az idövel meg a benzinnel és az autópálya nem rendeltetésszerü használata.

Egyszer tettem kivételt Belguimban: amikor _kilométerhossszan_ volt a belsö sávban a dugó, 90 km/h-val mentek, a külsö sáv meg _töküres_ volt, na ott elmentem 110 km/h-val melletük, de láttam, nem örültek neki. És biztos volt valami oka, hogu=y ök ezt nem csinálták, tehát lehet, h. tényleg tilos.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

juletræ 2019.01.20. 16:40:23

@Tisztességes Természettudomány: ja, pontosan. Én igyekszek mndig úgy menni, hogy a mozgás/palya kiszámítható/elórelátható legyen másoknak.

Amit utálok az az, hogy ha jobbra tartok ugye, és jön egy kamion, hogy a belsö sávba kellene menni, akkor a többi bunkó ( ugye, aki nem tart jobbra, mert a megengedettnél gyorsabban megy), nem enged vissza.

És igen, amikor a megengedett sebességgel elözök, és mögöttem rámjönnek ( mert ugye, a bunkó azt hiszi hogy rá a max. sebesseg nem vonatkozik), na akkor legszivesebben kitépném emberünket a kormány mögül. De így is igyexem nyugiban lereagálni a dolgot ( vészvillogó, stb, még véletlenül sem befékezés vagy hasonló emberkedés).

Amit különösen utálok, az a köv. Ugye 160 km/h-nál 80 m kövtávot tartok, a bunkó kamionos meg bedobja a 80 m-be a vasgyüjteményét, hogy a másik kamiont gyök kettes sebességkülönbséggel, 92 km/h-val megelözze. Na, ilyenkor szoktam duda'lni meg villogni: az nem okoz életveszélyt, ha a WC papír vagy a popszegecs 10 perccel késöbb érkezik meg, az ilyen sebességkülönbség vszont igen.

Ez különösen latin népeknél van így, a germánok korrektek, ahogy észrevettem. Legjobb korlátozás nélküli autópályán vezetni, mert ott ugye nem játszik az, hogy én betartom a sebességhatárt, más meg nem :).

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

Amineknevetadokelveszik 2019.01.20. 16:01:14

@fotelkreszoktatók: rossxul sejted. En megyek el melletted jobbrol 130-al a kulsoben az m7 en mikozben voros fejjel uvoltozol az elotted haladokkal.
Azert olvasd el a jogszabalyt, varosban szabalyosan megyek a belsoben a sebesseghatart betartva. Javaslom az akadalyozas es zavaras fogalmakra kulonos figyelmet fordits.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

Semper Fidelis 2019.01.20. 15:28:16

Tanulj meg vezetni, mert látszólag nem tudsz.

Ezt meg "simán lehet indokolt esetben 160-200 közt járni." inkább nem is minősítem.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

lenörd hofstadter 2019.01.20. 14:41:18

@szepipiktor:

"1) haladszz 130-al a szabad jobb sávban a teherautóig? (jobbról előzés)"

Nem jobbról előzés. A sok agyhalott ezzel nincs tisztában. Ha utolérem és szabályosan (ízlelgesd, "szabályosan", a mellébeszélésnél ezt a szót nem fogod érteni) beférek a belsőben tökörészők elé, akkor semmiféle tiltást nem tudsz mutatni erre a szituációra vonatkozóan.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

bartzee 2019.01.20. 13:51:55

+xx. 50 helyett 80al rongyol a külsőben,csak hogy még előttem soroljon be,majd satufékezik. A baj,hogy váratlanul vág be, így vészfékezésre kényszerítve. A vicc az egészben, hogy mögöttem nem jön senki. És mindrn nap van legslább egy ilyen.

+yy. Besorolásnál,araszolás közben jön, jön, jön. Persze beengedem, megköszönni derogál. Egyébként is egyre inkább divat, hogy az udvariasságot elvárják, mitha nekik lenne elsőbbségük egyébként.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

szepipiktor 2019.01.20. 13:39:04

Azért rendesen összehordtad itt a jogszabályokat, az egyéni véleményed és a köz által gyakran hangoztatott dolgokat...
Mondjuk a KRESZ nem pontos isemrete sem dobott a dolgon.
Szóval egy dolog a bunkóság, ez az, ami nem szabályszegés.
Egy másik vonal meg nem bunkóság, hanem szabálysértés.
Azért nézz utána a párhuzamos közlekedésre vonatkozó szabályoknak.
Egy 3 sávos városi úton - Váci út - nem kötelező a jobbra tarts! Ha az lenne, nem lehetne jobbra, balra szabáűlyosan letérni arról.
Szabálytalan viszont ha a belső sávokban haladsz indokolatlanul lassan, például 70-es szakasznál belül 50-el...
A főútakon, autópályákon meg nincs párhuzamos közlekedés, ott alap (lenne) a visszasaroslás.
Szerinted most minek nevezzünk egy fikciót:
Haladsz az autópályán szabályos, jobbra tartva 130-al.
Utolérsz egy 100-120-körül haladó sort a belső sávban (valaki elől teherautót próbál előzni...).
Mi a teendő?
1) haladszz 130-al a szabad jobb sávban a teherautóig? (jobbról előzés)
2) megállsz a sor utolsó atója seggében és lelassítsz te is (indokolatlan sebességválasztás)
3) beállsz te is a belső sávba a sorba (a jobbra tarts megsértése)
Na ezt előbb döntsd el, és indokold.
Utána jöhet a privát indulatod.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

2019.01.20. 13:00:36

Amit az utakon látunk kórkép: Egy suttyó önző gerinctelen frusztrált paraszt beteg társadalomé, aki folyamatos elnyomás alatt él, csak a volán mögött bátorodik fel, és ott érzi egyedül hogy végre irányíthat, diktálhat. A 10 ponthoz tudnék pro és kontra mondani érveket, de felesleges.... pont a minap jöttem haza este melóból: autóút 110km/h megengedve. Előttem egy belsősávos paraszt. 25 év gyakorlattal már az autóutat megelőző városi szakaszon szűrtem, hogy ez valószínűleg végig kibéreli magának a belsőt, ki sem lehet robbantani onnan, hiszen már a városban is ott ment végig. Kiérünk a városból, belsősáv, enyhe gyorsulással érjük el a 90-es tempót, és ezzel előzzük meg a többieket. Végre elfogynak az előzendő kocsik, márcsak mi vonatozunk ketten, de türelmesen várom hogy utat adjon. De nem. 90-nnel lötykölődünk tovább kilómétereket. Szép lassan elkezdem felezni a követési távolságot, hátha észreveszi hogy jön valaki mögötte. De nem. Már megtettünk 3-4 kilómétert, amikor először jelzek neki két gyors villantással, hogy "légyszi, engedj el, mennék!. De nem. 4.-5. kilóméterben felbaszom a reflektort folyamatosra, hátha nem érti a szitut. Közben se előttünk se mögöttünk senki. Emberünk revansként bekapcsolja a ködlámpáját, és továbbra is marad a belsőben, még mindig 90-nel. Leveszem a fényt, és így haladunk tovább. Márcsak pár kilóméter és kanyarodok, mostmár nem előzöm meg jobbról. Mintegy 17 kilóméternyi utazás után elbúcsúztunk egymástól, ő ment a belsőben valahová, (remélem a jó kurva anyjába) én meg haza. Szóval csak azt akarom mondani, hogy a suttyóság suttyóságot szül, mit tehet az ember ilyen szituban? Miért lett ilyen nívótlan a sofőrképzés, miért engednek ennyi idiótát az utakra, miért büntetik azokat, akik csak rendesen akarnak közlekedni?

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

midnightcoder2 2019.01.20. 12:01:52

+1: A polgár megáll az út közepén, kibassza a vészvillogót, és elmegy vásárolni a dohányboltba.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

blasiusii 2019.01.20. 12:01:06

@Zabalint: nap mint nap eszembe jut nekem is :D
Szerintem a válasz sajnos az, hogy a Zemberek -főleg a Fővárosban, de sajnos máshol is látom-, rettenetesen önzők, és nem érdekli őket, hogy egy ki nem tett index közúti veszéllyel is jár. Csak akkor használják, amikor "muszáj", máskor meg mindenki le van ejtve. Önző, bunkó, buta emberekkel van tele a város, de hát ezek világát éljük ma.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

lenörd hofstadter 2019.01.20. 11:53:59

Csak szólok, láthatóan sokan vezetnek ez ügyben is tudás nélkül: Az autópályán is elmegyek a rendőr mellett a külsőben, ha a belsőben csak 120-al megy, és nincs erre tábla. A folyamatos haladás a saját sávomban a megengedett sebességgel nem előzésnek számít, bármit is hisz a sok agysebész KRESZ tudor.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2019.01.20. 11:36:18

A nagy része nem foglalkoztat, mert megszoktam, hogy tahók az emberek. Viszont az indexelés elmaradása mostanra drámai mértékben mutatkozik, lassan ötből egy autós használja csak sávváltásnál, körforgóból kihajtásnál. Ha később be kell kéreckednie, akkor persze rögtön tudja mire való, de üssetek nyugodtan, én azt ilyet nem engedem be soha magam elé ha látom, két perce tahó volt. (Nem önkéntes rendőrt játszom, csak engem ez zavar, mást meg más)

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  

Csokisüti 2019.01.20. 11:14:05

Az a furcsa mikor a körforgalomba nem jön a autó és megvárja hogy jöjjön probléma nélkül be tudna hajtani.

Bejegyzés: Top 10 közlekedési bunkóság  
Avagy magyar menni olasz csizma
süti beállítások módosítása