Avagy magyar menni olasz csizma

2017. március 29. 13:59 - Danessz

Mit miért és hogyan? Egy kis magyarázó poszt

 

Miért adtam el a Mazdát? Miért veszek autót bérlés helyett? Egyáltalán kell nekem az autó?

Részleteiben és összességében is nézhetjük a kérdést. Összességében bármennyi észérv mellé oda tudom állítani, hogy az autó kényelmesebb, és nem fogok hazudni – unom a BKK-zást, hogy a munkahelyemre szopás a céges busszal kijárni, hogy meg kell terveznem az utazásomat.  Sokaknak ennyi érv bőven elég az autó mellett akár bevallják akár nem. Hogy mindezek ellenére miért veszek autót?

Nos a cég ahol dolgozok támogatja az autó használatát egy elég szép összeggel. A BKK-t a szokásosan (tehát -1000 forinttal), így tehát havi szinten körülbelül ugyanott tartok (tényleg fedezi az üzemanyag költséget, körülbelül még a kopást is). E mellett amióta nincs autóm rendszeresen a helyi kis boltokban vásárolok, míg korábban kihasználva a nagy akciókat egyben bevásároltam egész hónapra – így ez is minden héten és hónapban veszteség. Ezt leszámítva pedig 2 havonta legfeljebb beesik egy-egy 300km túra. Autóval ez 1,5 óra oda és 1,5 óra vissza. Busszal ez úgy 4 óra úgy (csak az egyik irányba!), hogy még meg is kell terveznem az utazásom idejét, nem biztos, hogy le tudok ülni és a többi. Ha telekocsizok, akkor pedig olcsóbb(!) az autó.

Miért adtam el a Mazdát? Szeretem imádom a típust. De dízel. És mindig dízel lesz. Napi ingázásom távolsága 10km, ketten vagyunk csajommal. Erre egy 1,5 tonnás 2,0 dízel autó… szóval értitek. Nem erre való, plusz őszintén szólva mindig is megvetettem a dízeleket. El is akartam adni, lényegében a „szerencsén” múlt, hogy nem adtam el a hiba előtt. Bár akkor meg a következő tulaj veri ki a balhét azzal, hogy miért adtam el egy szart, azt pedig nem szerettem volna.

Gondolkodtam az autó bérlésen is, de ezt az alábbi indokok miatt vetettem el:

1 – Havi 2 autóbérlés havi 10 ezer forint. Ha több napra megyek haza, akkor azt a több napot is hozzá kell számolnom (napi 5 ezer a minimum autóbérléskor, csináltam korábban).

2 – Nyaralásra körülbelül 40-50 volna bérelni. Plusz kilométer túlfutás. Egy ismeretlen autóval, amiről nem tudom mennyit eszik, nem tudom mi a hibája. 4-en megyünk, ez fejenként ~65 ezerről ~75 ezerre növelné a költséget. Plusz félteni kell mindentől, nehogy nálam kapjon kavicsot a szélvédője, vagy húzzák rám Milánó belvárosában a kormányt.

3 – Nincs autó támogatás hétköznap = ráfizetés.

És természetesen az indok amit nem tagadok – kényelmesebb a fenekemnek, hogy beülök az autóba, mint az, hogy BKK-zok. Elmennék Ceglédre? Bepattanunk, 1 óra múlva ott lubickolunk. Tömeg közlekedve? Akkor még a szállást is le kell foglalni… Na ezért veszek autót.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azolaszmelorulettkerek.blog.hu/api/trackback/id/tr3112385381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Avagy magyar menni olasz csizma
süti beállítások módosítása