Avagy magyar menni olasz csizma

2018. július 15. 08:56 - Danessz

Egy kis szerelés

 

A fene hitte volna annak idején, hogy annyira sokat megyek majd az autóval, hogy már a harmadik olajcserét ejtem meg alig több, mint egy év alatt. Igazából furcsa ez számomra, hiszen az első saját autóm pont egy olajcserét élt meg; a következő előtt már inkább motorhibás lett, így érdekes megszokni a megbízhatóságot…

 

Amint írtam is tavaly a nyaralásra felkészítés jegyében megcsináltam a nyergeket elöl, de nem voltak tökéletesek. Volt a Március 15-i hosszú hétvégére egy kiruccanásom Szlovéniába, feltűnt, hogy meglepően sokat fogyaszt a gép a tempóhoz képest (7,2 volt talán), mert békésen közlekedtem a trafihatáron nagyrészt. Egyébként is, volt egypár visegrádi túra, aminél éreztem, hogy egyre jobban elmegy a fékerő, míg ennek az lett a vége, hogy hétköznap is furán sokat kellett nyomni a féken. A tárcsa is vállas volt, megérett lassan a cserére hát bevállaltam a komplett alkatrészpakkot előre – új féknyereg, új féktárcsa és új fékbetét.

 A nyaralás előtt rengeteg teendőm torlódott fel, végül a szabadnapnak tervezett szerdából egy munka után szerelős szerda lett. Mindenképp meg akartam csinálni szerdáig, mert tartottam attól, hogy valamelyik alkatrész nem lesz jó, vagy nem várt hibába ütközök. De ne ugorjunk előre.

Optimista 2 órát foglaltam, próbáltam igyekezni ahogy tudok, szóval csak fél órát csúsztam meg. Lendületből már rutinosan eresztettem le az olajt, csavartam a szűrőt le; vettem le közben a kerekeket. Mire mindkét kerék lent volt az olaj csak csepegett, így új csavarral és új tömítéssel vissza is zártam, majd némi olajjal feltöltve a szűrő is visszament. Neki is láttam a fékeknek. Egészen könnyen lejöttek, leszámítva a féknyeregtartó konzol két 19-es csavarját – az alsóhoz szerencsére hozzáfértem légkulccsal, de a felsőhöz izomerő kellett. Az izomerőből csak annyi kellet, hogy a sofőr oldalon egyszer megcsimpaszkodtam a rúdban és úgy rántottam lefelé – már semmi más nem használt.


A felújított nyergek egész jók voltak, leszámítva az anyós oldalt – kiszakadt a porvédője, valószínűleg ezért is fogott folyamatosan. Ellenben a betétek… Tudom, hogy középszart vettem a Nipparts-al, de azt, hogy kopottabb mint amint egy éve kivettem helyette, sőt azt látva, hogy szinte vasig kopott…

wp_20180711_18_17_20_pro.jpg

Értem én, hogy nem sportos használatra vannak kitalálva de 2 visegrádi túra alatt nem számítottam arra, hogy szinte teljesen elfogynak, hiszen hétköznap rengeteget megyek motorfékkel. A legrosszabb mégis az volt, hogy bejött a sejtésem – a vásárolt új fékbetétek túl nagyok voltak (jelzem, 5mm!) hiába típushoz kerestem rosszat dobott fel a kereső. A Kaufferék másnap vissza is vették, és vettem helyette Zimmermann szettet így végül szombaton lesz kész a teljes felújítás – NK nyergek, KavoParts (AMC) tárcsák és Zimmermann fékbetétek. Meglepően simán fut most az autó, de ez ugye lehet simán placebó is.

wp_20180711_18_25_05_pro.jpg

 wp_20180711_19_09_07_pro.jpg

wp_20180711_18_58_42_pro.jpg

wp_20180711_18_58_37_pro.jpg

Ezzel együtt volt még egy pollenszűrő csere. Majdnem napra pontosan egy éve cseréltem ki, így nem voltam felkészülve arra amit láttam.

 36969088_1939483756096580_6967866387947585536_n.jpg

Továbbá az egyik tisztítást sikeresen túltoltam és a harmadik féklámpa műanyag háza lógott. Ezzel csak annyi a baj, hogy este kellemes vörös derengésbe borította a hátsó szélvédőt. Ennek kiküszöbölésére vettem egy kis tömítőpasztát, így ezt is megoldottam. Illetve szintén apróság, a tolatólámpa búrája repedt volt, ezért vettem lámpatestet hátra.

 wp_20180619_15_44_03_pro.jpg

wp_20180619_15_52_47_pro.jpg

Ez történt az elmúlt három hónap / 4500 kilométer alatt. Az autó továbbra is megbízhatóan teszi a dolgát, várhatóan nem fog semmi történni a dupla nyaralás alatt. Ó igen, hiszen a hónapban lesz egy Budapest-KRK-Budapest, illetve egy Budapest-Trieszt-Rijeka-Ljlulbjana-Bled-Budapest is; tehát bőven fog bele menni kilométer. Lényegében annyira megváltozott a felhasználási módom, hogy lassan egy dízel is megtérülne.

Ha így folytatom lehet beruházok egy gáz szettre, hiszen kiszámoltam, hogy a megvétel óta már most (nyaralások előtt) is 240 ezer forinttal kevesebbet fizettem volna üzemanyagra (átlagfogyasztás + 10%, és átlagos LPG/benzin ár különbséggel számolva, avagy számokban a lenti táblában (a mai nap 45%-al olcsóbb az LPG átlagosan a benzinnél, ezzel szoroztam fel a valós tankolások átlagát)

 

 

Tankolt liter

Átlagár

Költség

Benzin

1665 liter

361,8 Ft

602 433 Ft

LPG

1831 liter

198,0 Ft

362 564 Ft

Árkülönbség

 

 

239 869 Ft

Árkülönbség havonta

 

 

15 991 Ft

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azolaszmelorulettkerek.blog.hu/api/trackback/id/tr6614109957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Avagy magyar menni olasz csizma
süti beállítások módosítása