Avagy magyar menni olasz csizma

2017. április 02. 08:05 - Danessz

Az első tesztvezetés

Mindig is érdekelt, hogy milyen a kínálat legolcsóbb autója? Hát ilyen!

Igazából semmit sem vártam tőle. Talán így foglalhatnám össze. Sohasem próbáltam ki az elérhető legolcsóbb autót ami fentvan a jó kis használtautón, de most az érzés kedvéért megtettem. Az eredmény? Hát, ööö…

1,8 Focus, becsületes 234 ezer kilométerrel 370-ért. Mi bajom lehet? Telefonban rákérdek a rozsdára, természetesen „csak nagyon közelről látszik az ajtók alján”. El tudjátok képzelni… Anno amikor a Mazdát vettem láttam sok rozsdás vasat ha élhetek ezzel a képzavarral, de azok sehol sincsenek ehhez. Az ajtók nem, hogy az alsó részen belül rozsdásodnak, hanem már az ajtók külseje is, az aljától számítva körülbelül 6 centi magasságig. Mind. Menthetetlenek szerintem, legalábbis ennyire szétrohadt ajtókat nem tudom mikor láttam utoljára. Kinyitjuk elöl, olaj kupak úgy rágyógyulva, hogy egyikünk sem tudja kinyitni. Minden, kihúztam a nívópálcát, rendben volt. Kinyitom hátul, tele malteros vödörrel, fehér festékkel tele lévő létrával – szóval munkásautó. Menjünk egy kört, menjünk miért ne. Nehezen találom a fogáspontot, majd onnantól kezdve rájövök, hogy itt nem a futócipő vastag talpa miatt van ez, hanem az autó miatt. Egyszerűen minden kuplung benyomáskor és felengedéskor az egész hajtáslánc olyan, mintha épp össze akarna roppanni. Ilyet még sosem tapasztaltam. Tulaj úr visszafelé fel is veszi a zenét, gondolom próbálta elnyomni, majd megszólt, hogy „gyorsan engeded fel a kuplungot”. Tán vezettem pár autót ahhoz, hogy tudjam ez nem normális. De legalább a motorja egészséges, 1,8 meglepően jól húz, szépen kipörög, veszi a fordulatot. Igaz az indexhang valahol eltűnt (ez nem tudom, hogyan történhet, mivel ezeknek sokkal nagyobb az index hangja). Visszatértünkkor még a fékkopás jelző csikorog egyet, majd a kormány ezzel együtt pici elkezd rázni. Leparkolok, megnézem a gumit, egy kb 1 centi mély, valószínűleg padka általi sáv az oldalán. De olyan, hogy egy erősebb kanyar, és szétszakad a gumi (valószínűleg ezért rázta a kormányt, visszafelé volt egy nagyobb gyorsítás/lassítás). Osztok szorzok, ajtók 150, gumik 50, fékek 50, „klímát csak fel kell tölteni, de jó mert ég a visszajelző” (puszi mindenkinek aki ezt mondja, egyszer ezt bevasalom az eladón, elmegyünk feltölteni és csak akkor fizetem ki, ha tényleg ez a baja) plusz mikor megálltam vele, leállítottam és beindítottam egy kicsit nem akarta találni az alapjáratot.

Tehát az plusz 250, az autó 350 az akárhogyan is nézzük 6 kiló. De ki tudja mi az ami a hajtásláncban épp szét akar esni, plusz egy lelakott autó. Így nem túl nehéz szívvel otthagytam, majd tovább fordultam másnap a fővárosi autópiacra, majd egy magánszemély autójára. Ha az egyáltalán autónak hívható…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azolaszmelorulettkerek.blog.hu/api/trackback/id/tr1412390819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Avagy magyar menni olasz csizma
süti beállítások módosítása