Avagy magyar menni olasz csizma

2017. április 15. 08:49 - Danessz

Két hét – elmélkedések hete

Az előző autónézés után egy hosszabb szünet következett. Akárhány hirdetést megnéztem valahogy egy sem fogott meg. Plusz beesett egy nagyon jó állapotú(nak tűnő) 6-os Mazda. Mazda csoportos tag, még nem is hirdeti sehol. Őszinte 318 ezer km, egy 500 soros excell táblázat az utolsó illatosítóról is, és bevallott rozsda a hátsó ajtón. Pont Salgótarjánban (én is ott éltem/és járok haza). Igaz, az eredeti dátumot (Április 12) nem tudtuk végül tartani, mert más is beajánlkozott neki. Ezért előtte ugrottam haza péntek este. Háát…

Tudom, hogy ezzel pont megszegem a 600 ezer forintos szabályt, de kicsit elvesztettem a türelmem a piaccal kapcsolatban. Ezt 800-ért elhozhattam volna, a 17”-es felniket eladom akkor megvan az átírás.

Na de az autó… Kezdjük talán az elején. Egészen egységes fényezés, jól áll az autónak a sötétzöld. Azonban tovább nézve… rohad a sárvédőív elöl (mindkettő), rohad a sárvédőív hátul (mindkettő), a küszöb szétrohadva, ajtók alja 2-t leszámítva szintén, csomagtérajtó még a lámpánál is rohad; plusz alá feküdve (nem is felemelve) horrort láttam a fenéklemez körül.  Sebaj, azért menjünk egy karikát. Minden egyes gázadásra a kormány ki akarja rántani magát a kezemből jobbra. Ez biza nem jó jel. Fékezéskor 60-ről hatalmasakat üt a fék az autón. Válasz „eddig nem vettem észre”. Hogy nem vetted észre?

Visszaérünk, rátérünk az árra. „900-ért márkaszerviz beszámítaná” (gondolom 2-3 éve mondhatták ezt neki). „Akkor gyorsan vidd oda, és add el nekik 900-ért, mert ez az autó nem ér annyit.” Szóval szeretetben elváltunk.

Itt kicsit felgyorsultak az események, Budapestre tartva aktív hahuzás történt. Még a buszon kinéztem pár Focust/Astrát és Renault Megane-t. Aztán az első Focus akit hívtam őszintén bevallotta, hogy rozsdás és elég csúnyán. Miért nem képes erre mindenki?

Ekkor találtam meg a Renault Megane kombit a 19. kerületben. 15-ig voltak nyitva, még akkor belefér egy fehér úti kirándulás. Szétnéztem, összesen két autót nyittattam ki magamnak, pedig mindkettőre csak az időm fecséreltem el. De ne szaladjunk előre.

2,0 Ghia kombi. 280 ezer kilométer, magyar rendszám, 2018/01-ig műszaki. Körbenézem, nincs rajta rozsda, vagy épp csak minimális. Befekszem alá, semmi. Kinyitjuk, ajtók alján néhány pörsenés, semmi komoly; kormány nincs szétkopva, ülés nincs kiülve, és plusz extra: tetőablakos digitklímás. Csak nem megtaláltam? Indítózok, 1mp múlva leáll. Majd ezt eljátsszuk 3x. Nézzük, kevés a benzin, hoznak kannából. Így sem akarja. Ráadom többször a gyújtást, hátha, nyomom a gázt és nem. Még egy életjel sem. 5 percig ülök benne, kezd egyre kínosabb lenni, nem is tudom, hogy ők szeretnék jobban vagy én, hogy beinduljon de az istennek sem akarja. Felmerül bennem, hogy lehet csak kevés üzemanyagot raktak bele, és ezért nem indul? Mindegy; így nem merem megvenni, pedig állapotra tényleg szép volt.

A másik oldalon szürke 1,6 kombi (szintén Focus). Na ez már nem annyira szép. Kívülről is látszik a rozsda a küszöbökön és az íveken, de még belefér. Kinyitjuk, azért az ajtók alja már nem kicsit rohad. Beindítjuk, van némi rendellenes zaj. Klímát kapcsolom, szokásosan semmi. Nyitnám még a csomagteret, de nem nyílik. Leállítom, kiszedem a kulcsot, de azzal sem. Nepperünk bemegy, elemet cserél a távirányítóban, úgy sem. Elválnak hát útjaink.

Magánszemély 1,6 szürke kombi Focus. Tuti rozsdamentes. Már gyanakszom, de időközben leszedték a Megane-t, így azt nem tudom megnézni. Meglátom az autót, hívom a tulajt, hogy megérkeztem. Elkezdem addig körbenézni. Rágyújtok attól amit látok. Rozsda lefújva, szintén látszik a szórásnyom a kerékdobon. Jobb hátul konkrétan már lemez sem volt amire ráfújták volna. Ráadásul az egész autó „telibe van fényezve”. De legalább annyira látványosan más színnel, hogy a színvakok is láthatják. Elnyomom a cigim, a tulaj még mindig sehol, így hát otthagyom.

Majd másnap reggel találtam valamit…

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azolaszmelorulettkerek.blog.hu/api/trackback/id/tr5712414331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Avagy magyar menni olasz csizma
süti beállítások módosítása