Avagy magyar menni olasz csizma

2017. május 09. 08:00 - Danessz

Az első 1000km - avagy a hétköznapok

Közeledvén az első ezreshez, némi tapasztalat következzen arról, hogy milyen a hétköznapokon együtt élni az Admirálissal.

Külsőre semmilyen. Az egész autónak ha az orrát nem nézzük, akkor lehetne a facelift előtt kiadott darab is. Egyedül az orrán változtattak, ami önmagában jól sikerült, de nem illik az autó egészéhez. Sokáig néztem és nem értettem, hogy mi a probléma a formájával. Hiszen részleteiben ha nem is érdekes vagy szépségdíjas, de az orra önmagában csinos, a farával semmi gond nincs, sőt nekem ez a személyes kedvenc részem. A gond az összhatás. A titok ott van elrejtve, hogy az autó formája egy az egyben egy futrinka formája. Kicsi, alacsonyan lévő fej, de hatalmas test, és még nagyobb potroh. Na, pontosan ilyen az autó.

futrinka.jpg

 

wp_20170430_10_30_19_pro.jpg

Van egy olyan orra ami mellett egy G Astra is testesebbnek tűnik. De utána már tovább is vetül a tekintet a testre; ami az A oszloptól kezdve láthatóan hatalmas. Aztán továbbmenve a C oszlop annyira vaskos, és annyira sok ott a lemez, hogy abból mások egy egész autót meg tudnának építeni, ezzel még nagyobbnak tűnik az amúgy is méretesre készített puttony.

wp_20170430_10_30_32_pro.jpg

Mennyi lemez a C oszlopnál!

Ráadásul csal is, de önmaga ellen. Ez egy nagy autó. Nagyobb az átlagnál. De ezt olyan szinten elrejti, hogy az hihetetlen. Nem érem el a tűzfalat hogyha az autó orránál állok, annyira hosszú a motorháztető. Mégis; ezt egyáltalán nem érezni a formáján. Nem agresszív, nincs rajta egy domborítás sem valahogy sikerült megcsinálni, hogy egy kategóriával kisebbnek nézzen ki.

szep.jpg

Az egyetlen szög ahonnan jól néz ki

Belsőre legalább csak unalmasan szürke. A japánok szokásos betegsége, miszerint többféle szín és anyag van használva itt is megjelenik: négy féle szürkét használnak. Van egy sötétebb szürke a műszerfal tetején, van egy világosabb szürke a műszerfal alján, aztán a középkonzol egy barnásszürkét használ (eddig még talán rendben is volna), de a váltó és szivargyújtó körül egy szénszál mintás, alumínium betét van. Miért? Semmi sem indokolja, sehol máshol nincs ilyen. Cserébe a kárpitozás nagyon szép (legalábbis szerintem), jó minőségű illetve ez a kockás minta jól is néz ki. Ráadásul elöl hátul jutott szép mennyiségben az ajtókra is. Ami botrányos a padlókárpit, mert abba beleragad minden kosz ami aztán örökre ott marad. Amikor tisztítottam, konkrétan a kefével ütögettem a padlókárpitot, ezzel sikerült felszabadítani a koszt amit aztán fel tudtam szívni porszívóval. Hiába dörzsöltem kefével, hiába mentem rá kárpittisztítóval vagy porszívóztam orrvérzésig, nem jött másképp, csak a porolásos módszerrel. Viszont nincs külön kvarcóra!

wp_20170429_11_04_13_pro.jpg

wp_20170430_10_38_19_pro.jpg

Egyedül a pohártartó hiányzik – ahol gyárilag van az szerintem egy nagyon rossz hely (könyöklőt kinyitod, és abban), de nekem onnan hiányzik a tartó műanyag. Cserébe a fehér lapú számlapok szerintem feldobják a járgányt. Még azt fontos megemlíteni, hogy minőségileg semmi kifogás nem érheti. Nem zörög, nem nyiszog, a bajuszkapcsolók nagyon minőségien kattannak, a gombok pedig szépen nyomódnak és nem akarnak beesni. Egyedül az fura, hogy a digitklíma egész fokokat ugrik, és az irány szabályzása manuális (olcsó megoldás).

A vezetési póz fura, de lényegében kényelmes. A kormányt csak fel-le lehet állítani, így nekem valahogy nem tökéletesen ott van ahol szeretném. Alul könyököt támasztva messzi van, felül egy kézzel vagánykodva szintén, ezért a vége mindig az, hogy 10 óra 10 percnél, a két kis bütyöknél fogom a kormányt. Bár ez nem feltétlen hátrány. A pedálok viszont pont jó helyen vannak; tehát maga a vezetési pozíció kellemes. Minden kéznél van; egyedül a váltó útja fura. Eleinte sikerült kétszer 4-es helyett 2-est rakni, de utána megtanultam, hogy mi a trükkje. Úgy kell megfogni, mintha egy fejsze nyele volna, és akkor simán megy a 2-es és 4-es. A váltó útja viszont elég hosszú, illetve így 16 éves korára egy kb 4 centis kört le lehet írni fokozatban. Utánanéztem, kb 8 ezerért ezt fel lehet újítani. Az ülések viszont kényelmesek, hátul is el lehet férni, legfeljebb ami zavaró lehet, hogy a lejtős tető miatt nekem már súrolja a hajam a tetőkárpitot szóval kicsit lejjebb kell csúsznom az ülésben.

wp_20170429_11_11_47_pro.jpg

A csomagtér hatalmas (505l), jól pakolható, és ami a legmeglepőbb: teljes értékű pótkerékre is futotta!

wp_20170429_11_12_51_pro.jpg

Menet közben ami feltűnik, az a semmi. A tökéletes semmi. Csendes, nagy, 2000-2500nél elváltogatva olyan szinten nem éri semmi impulzus az embert, hogy az egészen hihetetlen. Nem egy nagy hajó mint egy Passat, nem egy sportos gép ami ugrik, mint egy 6-os Mazda. Cserébe nem is zavar meg semmivel, nincs rossz helyen semmi, nem idegesít fel semmi. A kormányzás tökéletesen passzol az autó semmilyenségéhez. Könnyű, érzéketlen, ahol a Mazdával még felet sem kellett fordítani, itt már át kell fogni (pedig én egy felet rátekerek sima fogással) tehát keveset is forgat a keréken. És hatalmas a fordulóköre, inkább W lesz a legtöbb Y-ból.

A futóműve pedig puha. Nem kényelmes, hanem puha. Nagy különbség. Jól elnyeli az úthibákat, de nem különösen jól csillapított. Kanyarokba hatalmasat dől a bódé, de amíg sima és tiszta az út, simán beveszi. De kerüljünk csak egy átlag magyar útra, vagy legyen némi nedvesség az úton. Egyből elpattog, nem tapasztja az útra a kerekeit, némi orrtolás után a semmiből kiteszi a fenekét, borzasztó bután viselkedik. Kíváncsi volnék, hogy a 185/65 gumikat 205-re lecserélve mit tud.

A motorja szerintem remek. Csak kár, hogy egy ekkora autót akasztottak utána. Bár itt azért meg kell jegyeznem, hogy nem mindegy miből ülsz át. Egy átlag 1,6 autóhoz képest valamivel gyorsabb és erősebb, tehát őket még pont le lehet lépni, és igazából bőven elég minden szituációra. Valójában azt tudja, amit az adatai alapján várható tőle. 11mp a 0-100 ami már a maga korában sem volt sok. Viszont a hivatalos végsebessége 196 km/h-ban van megadva. Ebből is sejthető, hogy nem egy gyorsulási bajnok, azonban ha eléri, stabilan tartja a 160-as utazót. A legjobb tulajdonsága egyértelműen az, hogy 2500-3000 körül elváltva hang nélkül, és meglepően keveset fogyasztva tudja mozgatni a nagy bódét (@2800 – 156nm). Ha forszírozzuk, nagyjából 4500 körül érezhetően rádob egy lapáttal, 2-esben ilyenkor rendesen érezni egy kisebb lökést, majd szépen pörög a 6500-as leszabályozásig (@6000 – 114 lóerő), igaz ezt hanggal is nyomatékosítja. A fokozatai közül mindegyik hosszú, de főleg az utolsó kettőben a végtelenségig megy. 4-esben 180-nál még nem érjük el a leszabályozást, és ha ilyenkor 5-be rakjuk akkor pörög 5300 körül. 108-nál pörög kb 3000-ret, 4000-nél pedig már 155-nél járunk, tehát a hosszú távú fogyasztása kedvezőbb.

Meghajtva meglepő, hogy a hétköznapi használathoz képest mennyivel másabb lesz. Kanyarokban bedől, de utána stabilan tartja az ívet, gázelvételre pedig azonnal kimozdítja a fenekét, talán kicsit túlzott mértékben is. Azonnal össze lehet szedni némi ellenkormányzással vagy gázadással, de elsőre ez meglepő volt. A kormányzás ilyenkor sem lesz sokkal összeszedettebb, viszont a futómű kihozza a gumik maximumát, szóval meglepően jó vele gyorsan autózni. Egy gond van ilyenkor - a fék. Nem kell sokat tiporni ahhoz, hogy elvesszen a fékhatás, már 10-15 perc aktívabb használat után lehet érezni bent a fékek szagát, ami szerintem kritikán aluli.

Fogyasztásilag az első ezres átlaga 8,0 liter lett. Bár elsőre soknak tűnhet, de ebben volt dugó, klímázás a pára miatti küzdelem jegyében, majd később a tűző napsütés miatt, aktív gyorsulás próba, az említett fokozatok hosszának tesztje, Dobogókői kirándulás ahol 5000-6500 közt járt a fordulat 3-asban, és két állásban létezett a gázpedál - on/off. Normálisan használva 7-7,5 lesz, az pedig a hodály méretéhez képest jó.

Összességében tehát egy kellemes, se hús se hal autó. A legjobb tulajdonsága egyértelműen az, hogy hétköznap semmivel sem zavar. Nincs motorzaj, sem szélzaj vagy egyéb más; a legtöbb úthibát megszűri, és a kormány sem zavar felesleges információkkal. Amíg így tekintünk rá semmi gond nincs vele. De a másik oldalról újonnan nézve semmi sem szólt mellette sem. Használtan már más az értékrend, ennyi pénzért ez szerintem egy kifejezetten jó típus a használt autók piacán. Amennyiben az embernek nincsenek nagy elvárásai az autóval szemben, csak szeretne egy átlagosnál nagyobb méretű valamit, amiben kellemes utazni, ez jó választás lehet. Nem fog a szomszéd irigyelni, és nem fogsz beleülni csak azért, hogy csapass egyet a közeli hegyekben, de ez nem is arra való. Ellenben hétköznapi használatra alkalmas.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azolaszmelorulettkerek.blog.hu/api/trackback/id/tr3112476635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Avagy magyar menni olasz csizma
süti beállítások módosítása