Avagy magyar menni olasz csizma

2018. október 23. 09:56 - Danessz

Gumicsere és Izzó

Habár gumicsere posztnak indult, végül úgy döntöttem mindkettő Xenon izzót lecserélem ha már a tavaly télen vett, névnélküli Homasitás tönkrement. De milyen érdekesen! 

Még nyár végén jöttünk haza a Balatonról amikor valami fura tűnt fel. Elsőre nem is teljesen értettem, de aztán ahogy egyre hamarabb lett sötét megvilágosodtam... az új Xenon izzó ugyanis azt csinálja, hogy kb 0,1 másodpercre kikapcsol majd vissza. Éppen annyi idő, hogy amikor először látod nem vagy benne biztos, hogy mi történt, de érzékeled. Szeptemberben felcseréltem a két oldalt, mondván nem biztos, hogy izzó - de az. Annak idején rövidlátó voltam, és drágállottam megvenni egy híres márkát tizenezerért, mondván jó lesz nekem a feléből is, mi bajom lehet? Így viszont testközelből elmondhatom, hogy nem érdemes venni, Te kedves olvasó legyél okosabb nálam. De a lényeg - végre akciós volt az Osram Cool Blue Intense, szóval beruháztam erre. A tönkrement izzó 5000 kelvines volt, és biza sokkal jobban tetszett mint a másik kb 4300-as - világosabb fény, talán messzebbre is szórt. Ezért csakis magas kelvin értékes izzót szerettem volna, ami Osramból egyértelművé teszi a döntést. Habár csak az egyik volt rossz, borzasztóan zavart, hogy a két oldal eltérő színű így duo box-ot vettem. 

blog_1_1.jpg

Jobb oldalt 5000k kínai, baloldalt Osram valami ~4300k

blog_2_1.jpg

Borzasztóan éles lett, és végre nem szenved heterokrómiában. A kép csalóka, valójában nem ennyire vakító

xenon_1.jpg

Előtte - elég jó l világít, a szélek kicsit sötétek. Illetve amint írtam, a bal oldal sokkal élesebben látható a magas kelvin szám miatt

xenon_3.jpg

Utána - Habár nem egyértelmű elsőre, pláne a kép alapján de sokkal jobb lett. 

Túl az autó előtti élesebb részen, a vetítési kép sokkal szebb lett; lényegében ameddig elvilágít a lámpa már a teljes utat és a környezetét is megvilágítja. Tessék csak megnézni a jobbra álló autó kerekét, vagy akár a balra lévő tereptárgyakat. A fenti képen utóbbi nem is látszik, itt lent viszont igen. A szubjektív véleményem és tapasztalatom pedig, hogy érzetre olyan, mintha reflektorral mennék akkor amikor tompítottal megyek. Bár a hevenyészett teszt alapján nem világít messzebb, érzetre mégis olyan a kellemesebb színhőmérséklet és a szélesebb és nagyon egységes vetítési kép miatt. 

Ezzel együtt sikerült megtalálni a következő szett gumit. Véget nem érő keresések után a Nexen Winguard WH2-es szettre került a választásom. Magyarországon sajnos nem ismert gyártó, pedig a felsőbb középkategóriában elég jó gumikat csinálnak már jó ideje. Talán annyit árulnék el, hogy anno amikor nyárigumit kerestem én meg is rendeltem online négy Nexen gumit, pusztán az Emag bénázásán múlt, hogy végül Barumokat vettem. Tehát részemről a bizalom adott. Hozzáteszem ismét használt gumikat vettem - 2016os gyártásúak, tehát sokat nem mentek velük. Félrekopva pedig nincsenek. Nagyon közel álltam az új rendeléséhez, lényegében használtból ez az egy volt tényleg jó áron. Ráadásul 195/60-as gumik (csak 195-öst néztem), ami szintén előny, hiszen bár felmegy a /65-is, de mégis ez a váltóméret. Kíváncsi leszek milyen lesz télen, hiszen egyenlőre elég meleg van az éles teszthez. 

 20181022_114007.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azolaszmelorulettkerek.blog.hu/api/trackback/id/tr6314314825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Avagy magyar menni olasz csizma
süti beállítások módosítása