Avagy magyar menni olasz csizma

2017. március 31. 12:47 - Danessz

Első menet – mit várhatunk ennyiért?

Milyen autókra vágyik az ember? Porsche, Ferrari netán Maserati? Na jó, legyünk reálisabbak, nézzünk a tárcánkba. 600 ezer forint. Akkor itt bizony lemerülünk a mélyére a magyar használtautó piacnak, ennyiért jobb sorsra érdemes Focusok/Astrák/A4-es Audik várják megmentésüket. De melyik legyen? Egyáltalán mit érdemes megvenni?

Első körben szeretném leszögezni (bár tudom sokan ezt nem fogják elhinni), hogy nem szeretnék többet költeni 6 kilónál az autóra. Hogy miért? Mert nem szeretném, hogy feleslegesen álljon a pénzem egy olyan dologban ami napról napra egyre kevesebbet ér, összetörhet, ellophatják, egyebek. Bár a piacot elnézve lehet meg kell változtatnom ezt az álláspontomat (utólag írom a posztot, ezek még két héttel történtek az írás, és három héttel a posztolás előtt)… de ne ugorjunk ennyire előre. Egyszerűen nem szeretném elfogadni azt, hogy ma Magyarországon 600 ezer forinttal nem lehet venni egy olyan autót amit ha a vizsgabázis elé állítanék nem vennék el azonnal a rendszámát.

Szóval a típusok.

Audi A4 – Sosem tetszett, borzasztóan unalmas és kicsi. De! Megbízható a végtelenségig. Egy jó 1,8 benzinessel a világból kimegy (9 literrel, khm, khm), bár kicsi a csomagtartó de még pont elég egyedül a hátsó lábtér az ami nagyon kicsi. A gond a kor. Pontosabban az, hogy ilyen korban jellemzően a tesók használják, és/vagy akik abszolút nem költenek többet rá annál, mint, hogy még éppen el tudjon gurulni pár ezer kilométert.

BMW E36 – Jajj de szép is volna. Máig egy meglepően jó autó, megfelelően gépszerű vezetési élmény, tényleg érezni a kezeid közt, de e mellett már csendes és viszonylag kényelmes. E mellett elég nagy négy kifejlett embernek is hosszabb távon. De ha BMW, akkor hat henger. Ebből amikor kerestem reális áron (670-ért!) egyetlen egy darab 23i volt fent, és az is rozsdás. Ez így nehéz lesz… Szóval már az első körben elvetettem az ötletet.

Ford Focus – Sosem tetszett (hű de eredeti), az egykor szép New Edge design mára nem csak, hogy megfáradt de egyenesen taszító sokak szemében. Szétszabdalt műszerfal, összevissza orr? Ezzel kontrasztban áll a jó vezetési élmény, és a jól megépített benzines motorok. Sajnos a legtöbb rozsdásodik, de talán ennyiért lesz szép állapotú (örülj te barom, hogy ezt gondoltad, két hét múlva nem ezt fogod – a jövőbeli én)

Mazda 323F – Ex Mazdásként vonz a Mazda, azonban ezek olyan szinten rohadnak, hogy ezt lényegében már az első keresés után elvetettem.

Nissan Almera – A tökéletes semmi. Ha ilyet veszek akkor dudás riasztó kell bele, hogy megtaláljam a parkolóban. Az erényei viszont megkerülhetetlenek – csendes, kényelmes, egész jól megy az 1,5-ös és az egyik legkevésbé rozsdásodó típus az összes közül. Cserébe azonban ez pont az alsó méret határon van, négy embert csomagokkal nem biztos, hogy el tud juttatni Olaszországba.

Opel Astra- Neeee. Ha ilyet veszek akkor a családban csak Opel Astra lesz. Erre nem vagyok hajlandó. Nem. Hiába megbízható, hiába nem egy rozsdára hajlamos autó, hiába fogyaszt jól és megy jól egyszerre 1,4-től felfelé. Akkor sem vagyok hajlandó erre, inkább a harakiri.

VW Golf – A tökéletes semmi német megfelelője. Ugyan azt tudja, mint az Almera, csak cserébe sokat eszik (1,6-os), van csomagtere de lábtere hátul nincs. Ennyiért azonban nem hiszem, hogy lesz épkézláb darab. Skoda/Seat duplán nem.

A következő posztban sor kerül az első tesztvezetésre, pár óra lekérdezésre és részeredményre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azolaszmelorulettkerek.blog.hu/api/trackback/id/tr512390643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Avagy magyar menni olasz csizma
süti beállítások módosítása