Avagy magyar menni olasz csizma

2017. április 29. 08:20 - Danessz

Rohamos javulás

Ott hagytam abba az előző posztot, hogy van egy hibalistám, ami megoldásra vár. Először is az akkumulátor csere nem várhatott, hiszen nem indult vele az autó...

Egy Bosch Silver S3-ra esett a választásom, mivel a Tescoban ez volt kapható normális áron / normális minőségben. Sajnos 56ah nem volt, így 45ah lett. Ezzel a részével nincs is gond, de a kiszerelése… Az egy dolog, hogy a plusszos oldalt valahogy trükkösen lehet leszedni, és a légszűrőháztól nem lehet odaférni. De a leszorító csavar…

Még az hagyján, hogy az akkutálca egy tökéletes gyűjtőhely minden víznek, kosznak és falevélnek. Ennek megfelelően be is volt rohadva a lefogató csavar. De az, hogy egy körülbelül 5 centis hosszon lehet mozgatni a csavarkulcsot már eleve nehézzé teszi a műveletet, de így… Összesen fél órámba került azt az egy csavart kiszedni a helyéből a 0 fokos szakadó havas esőben. Végül a lámpának nekitámasztottam a kerékkulcsot (nem volt más mód, próbáltam fémet keresni, de semmi), és imádkoztam, hogy ne repedjen el.

Ezzel együtt levadásztam bontottan egy kalaptartót, egy féknyerget előre illetve egy komplett jobbos tükröt. Habár csak a tükörlapra van szükségem, olcsóbb volt megvenni a komplett tükröt(!!), mintha a lapot cseréltettem volna ki. Innen is csókoltatom az ezzel foglalkoztató cégeket, egy kicsit jó volna leszállni a földre az áraikkal. A külső burkolatot csak le kell pattintani, így a színazonosság sem probléma.  Maga a csere sem volt vészes, bár végül le kellett bontani az egész ajtóbelsőt, mert nem fértem hozzá a csatlakozóhoz. Sírni lett volna kedvem, olyan könnyen engedtek a patentek, és jöttek a csavarok. Majd visszafelé ugyan ez. A Mazdánál ajtót cseréltem, ott a patentek nem voltak ennyire patentek…

Légzsák visszajelzővel kapcsolatban felhívtam egy Autódiagnosztát, ő pont nem tud ennél a típusnál olvasni, így gondoltam jegelem. Addig Nissan csoportba kiírtam a problémám, amit aztán pár gyújtáskulcs fordítással megoldottam. Így már nem villog diszkófényként az utamon.

Gázzal nem jutok egyről a kettőre. A motortérben továbbra is könnyen lehet gázt adni. Azonban elsőre kiakasztottam a bowdent, úgy nem akad meg sehol, és könnyű lenyomni a pedált. Végignyomogattam a tűzfalig, nem nagyon éreztem rajta törést sehol, szépen hajlott a bowden. Egyre jobban zavar, mert bár tartani nem nehéz, de minden egyes gyorsításkor azt érzem, hogy egy kalapács fejét szeretném taposni. A legrosszabb, hogy így vagy bőgetve indulok, vagy bakkecskézve majdnem lefulladva.

Apróság, de ablaktörlő gumit is cseréltem.  Miért csak gumit? Van egy hetyke kis légterelő a sofőr oldalon, és a tapasztalatom az, hogy nélküle sohasem töröl úgy a lapát. Így sofőr oldalon illetve hátul gumit cseréltem, anyós oldalra pedig beszereztem egy Goodyeart, ott nincs semmi speckó dolog. Ég és föld, a szakadó eső miatt ki tudtam próbálni. Sofőr oldal nem tökéletes, így majd be kell szereznem egy komplett lapátot, a többi viszont marad így.

Hétvégén eljutottunk ismét a szereldmagad műhelyébe. El sem tudom mondani, hogy mekkora találmány ez azoknak, aki egy kicsit is ért a kocsikhoz, és elege van a túlárazott szervizekből. Szeretnék Csikós féle rémtörténeteket írni, de nem tudok. Megdöbbentően egyben van az autó, minden szempontból. Mint kiderült a legcsúnyább rozsda a motortérben található – az akkutálcánál az összegyűlt szmötyi miatt van egy szép adag amivel foglalkozni kell. De az alján konkrétan a két hátsó emelési pont mellett van kétszer 5x5cm, azt leszámítva semmi. De tényleg. Szép fekete olaj jött le belőle, a légszűrő mondjuk csúnyább volt…


18056567_1451724554872505_4816545871602313437_o.jpg

 Szokás ilyet csinálni, hát csináltam :) 

 

18076585_1451724981539129_1629480528676686787_o.jpg

És az alkatrészek

Ezt leszámítva gyertyákat cseréltem, illetve a bal első féknyereg okozott kellemes perceket. Annyira rá volt szorulva, hogy a tartó csavarok kicsavarása után meg se mozdult. A csavarhúzó már hajlott mire sikerült megmozdítani. Szerencsére onnantól kezdve 2 centinként sikerült kiszedni. A cseredarab sem tökéletes (ahogy a többi 3 sem), de ezzel legalább már lehet közlekedni. Minden esetre az olasz út előtt egy nyereg felújítás még mindenképp meg lesz ejtve. Cserébe a féktárcsák és a fékbetétek nagyon szép állapotú elöl, így azokat szerencsére nem kell cserélni.

Olajcsere után megtáltosodott a paripa, sokkal jobban veszi a gázt, szebb lett a hangja. Vagy a légszűrő fojtotta le, vagy a fék fogta meg ennyire, vagy egyszerűen működik a placebó. Minden estre jobban merem már taposni neki.

Már csak a gázpedállal kell valamit kezdeni, de helyszűke miatt ez nem lesz egyszerű. Még egy gumicsere, centrírozás után meglátjuk mennyire marad meg a rázkódás 100 felett, de a féknyereg cserével a korábbi, „mindjárt szétesik” érzés eltűnt. Maradt még mit csinálni, a cd tár épp meghalt, szóval szét kell szedni (szerintem rosszul rakhattam be az egyik lemezt), enyhén jobbra húz a kormány, a gázpedált említettem, valamint a váltót feszesíteni kell. De ennyi hibája van a 16 éves japán harcosnak, ezt pedig szerintem sok fiatalabb társa is megirigyelhetné.

Szerdán megyek gumiztatni amit őszintén várok, aztán tényleg jön az első 300km túra. Remélem az első fogyasztási átlagom az ismerkedős időszak sűrű gyorsítgatásai és a folyamatosan fogó fék miatt lett 11 liter, mivel ezt kicsit sokallnám.

Költségtáblázat

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://azolaszmelorulettkerek.blog.hu/api/trackback/id/tr7912450133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Avagy magyar menni olasz csizma
süti beállítások módosítása